最新の速報をチェック!
2023年3月9日に海外で発売の『Maze of Memories』に収録される《Gate Guardians Combined》など10種が判明しました。
「ゲート・ガーディアン」関連カードです。
日本では『WORLD PREMIERE PACK 2023』で収録される予定です。
新規カード一覧
《Labyrinth Heavy Tank》
《迷宮の魔戦車》リメイクカード。
《Shadow Ghoul of the Labyrinth》
Effect
LV5/DARK/Zombie/ATK1600/DEF1300
You can discard this card; add 1 “Labyrinth Wall” card from your Deck to your hand.
At the start of the Damage Step, if your opponent’s monster battles, while you control a “Labyrinth Wall” card:
You can banish this card from your GY; destroy that opponent’s monster.
You can only use each effect of “Shadow Ghoul of the Labyrinth” once per turn.
日本語訳
効果モンスター
星5/闇属性/アンデット族/攻1600/守300
このカード名の(1)(2)の効果はそれぞれ1ターンに1度しか発動できない。
(1):このカードを手札から捨てて発動できる。デッキから「Labyrinth Wall」カード1枚を手札に加える。
(2):自分フィールドに「Labyrinth Wall」カードが存在する場合、相手モンスターが戦闘を行うダメージステップ開始時に墓地のこのカードを除外して発動できる。その相手モンスターを破壊する。
《シャドウ・グール》、《ウォール・シャドウ》のリメイクカード。
《Gate Guardians Combined》
Fusion/Effect
LV12/DARK/Warrior/ATK3750/DEF3400
“Sanga of the Thunder” + “Kazejin” + “Suijin”
Must be Special Summoned (from your Extra Deck) by banishing the above cards from your hand, field, and/or GY.
When your opponent activates a card or effect that targets a card(s) you control (Quick Effect):
You can negate that effect, and if you do, destroy that card.
You can only use this effect of “Gate Guardians Combined” thrice per turn.
If this face-up Special Summoned card in its owner’s control leaves the field because of an opponent’s card:
You can Special Summon 1 Level 11 or lower “Gate Guardian” monster from your Deck or Extra Deck, ignoring its Summoning conditions.
融合・効果モンスター
星12/闇属性/戦士族/攻3750/守3400
「雷魔神-サンガ」+「風魔神-ヒューガ」+「水魔神-スーガ」
自分フィールドの上記カードを除外した場合のみ、EXデッキから特殊召喚できる。
このカード名の(1)の効果は1ターンに3度しか発動できない。
(1):相手が自分フィールドのカードを対象とする効果を発動した時に発動できる。
その効果を無効にして破壊する。
(2):特殊召喚された表側表示のこのカードが相手によってフィールドから離れた場合に発動できる。
デッキ・EXデッキからレベル11以下の「Gate Guardian」モンスター1体を召喚条件を無視して特殊召喚する。
《ゲート・ガーディアン》のリメイクカード。
《Gate Guardian of Thunder and Wind》
Fusion/Effect
LV9/LIGHT/Thunder/ATK2500/DEF2200
“Sanga of the Thunder” “Kazejin”
Must be Special Summoned (from your Extra Deck) by banishing the above cards you control.
During your Main Phase: You can add 1 Spell/Trap from your Deck to your hand that mentions
“Sanga of the Thunder”, “Kazejin”, AND “Suijin”.
You can only use this effect of “Gate Guardian of Thunder and Wind” once per turn.
If this face-up Special Summoned card in its owner’s control leaves the field because of an opponent’s card:
You can Special Summon 1 of your banished “Sanga of the Thunder” or “Kazejin”.
融合・効果モンスター
星9/光属性/雷族/攻2500/守2200
「雷魔神-サンガ」+「風魔神-ヒューガ」
自分フィールドの上記カードを除外した場合のみ、EXデッキから特殊召喚できる。
このカード名の(1)の効果は1ターンに1度しか発動できない。
(1):自分メインフェイズに発動できる。
デッキから「雷魔神-サンガ」、「風魔神-ヒューガ」、「水魔神-スーガ」の内、
いずれかのカード名が記された魔法・罠カード1枚を選んで手札に加える。
(2):特殊召喚された表側表示のこのカードが相手によってフィールドから離れた場合に発動できる。
除外されている自分の「雷魔神-サンガ」または「風魔神-ヒューガ」1体を選んで特殊召喚する。
こちらも《ゲート・ガーディアン》のリメイクカード。
《Gate Guardian of Wind and Water》
Fusion/Effect
LV9/WIND/Spellcaster/ATK2450/DEF2300
“Kazejin” + “Suijin”
Must be Special Summoned (from your Extra Deck) by banishing the above cards you control.
Once per Chain, when your opponent activates a Spell/Trap Card or effect on the field (Quick Effect):
You can negate that effect.
You can only use this effect of “Gate Guardian of Wind and Water” twice per turn.
If this face-up Special Summoned card in its owner’s control leaves the field because of an opponent’s card:
You can Special Summon 1 of your banished “Kazejin” or “Suijin”.
融合・効果モンスター
星9/風属性/魔法使い族/攻2450/守2300
「風魔神-ヒューガ」+「水魔神-スーガ」
自分フィールドの上記カードを除外した場合のみ、EXデッキから特殊召喚できる。
このカードの(1)の効果は同一チェーン上では1度しか発動できず、1ターンに2度しか発動できない。
(1):相手フィールドで魔法・罠カードの効果が発動した時に発動できる。
その効果を無効にする。
(2):特殊召喚された表側表示のこのカードが相手によってフィールドから離れた場合に発動できる。
除外されている自分の「風魔神-ヒューガ」または「水魔神-スーガ」1体を選んで特殊召喚する。
こちらも《ゲート・ガーディアン》のリメイクカード。
《Gate Guardian of Water and Thunder》
Fusion/Effect
LV9/WATER/Aqua/ATK2550/DEF2300
“Suijin” + “Sanga of the Thunder”
Must be Special Summoned (from your Extra Deck) by banishing the above cards you control.
Once per Chain (Quick Effect): You can target 1 face-up monster your opponent controls;
change its ATK to 0 until the end of this turn.
You can only use this effect of “Gate Guardian of Water and Thunder” twice per turn.
If this face-up Special Summoned card in its owner’s control leaves the field because of an opponent’s card:
You can Special Summon 1 of your banished “Suijin” or “Sanga of the Thunder”.
融合・効果モンスター
星9/水属性/水族/攻2550/守2300
「水魔神-スーガ」+「雷魔神-サンガ」
自分フィールドの上記カードを除外した場合のみ、EXデッキから特殊召喚できる。
このカードの(1)の効果は同一チェーン上では1度しか発動できず、1ターンに2度しか発動できない。
(1):自分・相手ターンに、相手フィールドの表側表示モンスター1体を対象として発動できる。ターン終了時までその攻撃力を0にする。
(2):特殊召喚された表側表示のこのカードが相手によってフィールドから離れた場合に発動できる。
除外されている自分の「水魔神-スーガ」または「雷魔神-サンガ」1体を選んで特殊召喚する。
こちらも《ゲート・ガーディアン》のリメイクカード。
《Labyrinth Wall Shadow》
Field Spell
Monsters cannot attack the turn they are Summoned, except monsters whose original Level is 5 or higher.
Once per turn, during your Main Phase:
You can place 1 of your “Sanga of the Thunder” “Kazejin”, or “Suijin” that is banished,
or in your hand or Deck, face-up in your Spell & Trap Zone as a Continuous Spell.
At the start of your opponent’s Battle Phase:
You can target 1 monster your opponent controls with less than 1600 ATK; destroy it.
フィールド魔法
(1):元々のレベルが5以上のモンスター以外のモンスターは召喚したターン攻撃できない。
(2):1ターンに1度発動できる。
自分のデッキ、手札及び除外されている自分のカードの中から
「雷魔神-サンガ」、「風魔神-ヒューガ」、「水魔神-スーガ」の内いずれか1体を選び、
永続魔法カード扱いとして自分の魔法&罠ゾーンに表側表示で置く。
(3):相手のバトルフェイズ開始時、相手フィールドの攻撃力1600以下のモンスター1体を対象として発動できる。そのモンスターを破壊する。
《ウォール・シャドウ》のリメイクカード。
《Double Attack! Wind and Thunder!!》
Quick-Play Spell
If you control a “Gate Guardian” monster: Target 1 card on the field; destroy it.
During your Main Phase: You can banish this card from your GY;
add 1 of your “Sanga of the Thunder”, “Kazejin”, or “Suijin” that is banished or in your Deck to your hand.
You can only use this effect of “Double Attack! Wind and Thunder!!” once per turn.
速攻魔法
このカード名の(2)の効果は1ターンに1度しか使用できない。
(1):自分フィールドに「Gate Guardian」モンスターが存在する場合、フィールドのカード1枚を対象として発動できる。
そのカードを破壊する。
(2):自分メインフェイズに墓地のこのカードを除外して発動できる。
自分のデッキまたは除外されている自分のカードの中から
「雷魔神-サンガ」、「風魔神-ヒューガ」、「水魔神-スーガ」の内いずれか1体を選んで手札に加える。
《ゲート・ガーディアン》の攻撃技モチーフのカード。
《Riryoku Guardian》
Normal Spell
If your LP are lower than your opponent’s:
Target 1 monster you control with “Gate Guardian” in its original name;
halve your opponent’s LP, then that monster gains ATK equal to your opponent’s LP.
You can banish this card from your GY;
add 1 of your “Sanga of the Thunder”, “Kazejin”, or “Suijin” that is banished or in your Deck to your hand.
You can only use each effect of “Riryoku Guardian” once per turn.
通常魔法
このカード名の(1)(2)の効果はそれぞれ1ターンに1度しか使用できない。
(1):自分のLPが相手より低い場合、自分フィールドの元々のカード名に「Gate Guardian」を含むモンスター1体を対象として発動できる。
相手のLPを半分にし、対象モンスターの攻撃力を相手のLPの数値分アップする。
(2):墓地のこのカードを除外して発動できる。
自分のデッキ、または除外されている自分のカードの中から
「雷魔神-サンガ」、「風魔神-ヒューガ」、「水魔神-スーガ」の内いずれか1体を選んで手札に加える。
《フォース》のリメイクカード。
《Prey of the Jirai Gumo》
Continuous Trap
Special Summon this card as a Normal Monster (Insect/EARTH/ Level 5/ATK 2100/DEF 100)
to your Main Monster Zone in its same column (this card is also still a Trap),
then you can destroy 1 monster your opponent controls in this card’s column.
You can banish this card from your GY;
add 1 of your “Sanga of the Thunder”, “Kazejin”, or “Suijin” that is banished or in your Deck to your hand.
You can only use each effect of “Prey of the Jirai Gumo” once per turn.
永続罠
このカード名の(1)(2)の効果はそれぞれ1ターンに1度しか使用できない。
(1):このカードは発動後、通常モンスター(昆虫族・地・星5・攻2100/守100)となり、モンスターゾーンに特殊召喚する。このカードは罠カードとしても扱う。
その後、このカードと同じ縦列に存在する相手フィールドのモンスター1体を選んで破壊できる。
(2):墓地のこのカードを除外して発動できる。自分のデッキ、または除外されている自分のカードの中から「雷魔神-サンガ」、「風魔神-ヒューガ」、「水魔神-スーガ」の内いずれか1体を選んで手札に加える。
《地雷蜘蛛》のリメイクカード。
Effect
LV7/DARK/Machine/ATK2400/DEF2400
You can Normal Summon this card without Tributing Cannot attack the turn it is Normal Summoned.
During your Main Phase: You can place 1 of your “Sanga of the Thunder”, “Kazejin”, or “Suljin” that is banished,
or in your hand or Deck, face-up in your Spell & Trap Zone as a Continuous Spell, then,
if you control a “Labyrinth Wall” card, you can destroy 1 monster your opponent controls.
You can only use this effect of “Labyrinth Heavy Tank” once per turn.
効果モンスター
星7/闇属性/機械族/攻2400/守2400
このカードは召喚されたターンには攻撃できず、
このカード名の(2)の効果は1ターンに1度しか発動できない。
(1):このカードはリリースなしで召喚できる。
(2):自分メインフェイズに発動できる。自分のデッキ、手札及び除外されている自分のカードの中から、「雷魔神-サンガ」、「風魔神-ヒューガ」、「水魔神-スーガ」の内いずれか1体を選び、永続魔法カード扱いとして自分の魔法&罠ゾーンに表側表示で置く。その後、自分フィールドに「Labyrinth Wall」カードが存在する場合、相手フィールドのモンスター1体を破壊できる。